Yılmaz Durmuş 18 çocuğa Kirve oldu
AHA İSTANBUL - Başakşehir Malatyalılar Derneği'nin geleneksel düzenlediği sünnet şöleninde 220 çocuk Erkekliğe ilk adımı attı.
Başakşehir Malatyalılar Derneği'nin geleneksel hale getirdiği sünnet şöleni muhteşem etkinlikle kutlandı. 220 çocuğun sünnet olduğu programda sünnet olan çocuklar doyasıya eğlendi. Ev sahipliğini Başakşehir Malatyalılar dernek başkanı Erdal Tunç'un yaptığı programa İstanbul milletvekili Halis Dalkılıç, Malatya Dernekler Federasyonu genel başkanı Yılmaz Durmuş, Küçükçekmece Malatyalılar Dernek Başkanı Mustafa Karakaş, Doğanyol dernekler federasyon başkanı Uygun Öztürk, Pütürge dernekler Federasyon Başkanı Osman Dursun, Mastöb Malatya sivil toplum örgütler Birliği Genel Başkan Yardımcısı Halim Bölükbaşı ile ismini sayamadığımız çok sayıda Konuk ve misafirler bu özel günde hazır bulundular. Sünnet şöleninde Malatya dernekler Federasyonu genel başkanı Yılmaz Durmuş 18 çocuğun kirvesi olurken, Küçükçekmece Malatyalılar Dernek Başkanı Mustafa Karakaş 2, Doğanyol Federasyonu Başkanı Uygun Öztürk 5 çocuğa, Pütürge dernekler Federasyonu Başkanı Osman Dursun 1 çocuğa Kirve olurken, toplamda 220 çocuk kirveleri ile tanıştı. Programda günün anısına katkısı olanlara plaketler takdim edildi.
Kirvelik Nedir?
Kirvelik, bir çocuğun sünnet düğününün giderlerini başka bir aile büyüğünün üzerine almasıyla iki aile arasında kurulan itibarî akrabalığa verilen addır.
Kirvelik geniş anlamda Dağıstan’dan Adana’ya, Tebriz’den Sivas’ın doğusuna, dar anlamda Doğu ve Güneydoğu Anadolu’ya kadar yayılmış en eski Türk geleneklerindendir. Anadolu’da kirvelik kurumuna daha çok Sivas-Adana hattının doğusundaki Türkmenler bölgesinde rastlanmakta, hattın batısında Yörük olarak bilinen Türkmen topluluklarının yaşadığı yerlerde bunun hukukî ve sosyoekonomik anlamı bazan “sağdıç” kelimesiyle karşılanmaktadır. Nitekim Edirne’de sağdıca kirve denilmektedir. Batı Ege’de Avşar ve Kaçar Yörükleri’nin yaşadığı yerlerde ise kirve “sünnet babası” olarak anılır. Sünnet babası çocuğun dedesi, amcası, dayısı veya halk arasından bir kişi olabilir. Çocuğa çeşitli hediyeler veren ve saygı gören bu zatla kirvelikte olduğu gibi bir sıhrî akrabalık kurulmaz. Kirveliğin yaygın olduğu bazı yerlerde ise kirvelik hısımlık olarak kabul edilir. Hatta çocuğun babasından ayrı tutulmadığı, kardeşten de yakın sayıldığı yöreler vardır. Kirvenin eteğine sünnet kanı bulaştığından kan bağından ayrılmayacağına, kan kardeşliği gibi yorumlanması gerektiğine de inanılır.